Ofte stilte spørsmål

Frakt og levering

Forutsatt at varen er på lager gjelder 1-4 dagers leveringstid med Bring. Du velger frakt-alternativet du foretrekker i kassen. Ordre som legges mellom man - tors innen kl. 12.00 sendes normalt samme dag.

Vi sender per dags dato de fleste av våre produkter direkte fra våre leverandører til deg som vår kunde. Dette innebærer en leveringstid på 8-15 dager.

Vi har et voksende sortiment på lager her i Norge, og vi jobber hardt for å kunne tilby varer av god kvalitet, overkommelige priser og rask og enkel levering. Takk for at du velger oss! 

Les mer om frakt og levering.

Du mottar en sendingsbekreftelse via e-post når pakken din er sendt. Om bestillingen din sendes ut ifra vår lager vil du motta en link til Bring.no for å spore pakken din.

Varer vi ikke har på eget lager kan enkelt spores HER eller via linken du mottar i mailen når pakken din er sendt din vei. Husk at pakken din vil sendes før vi mottar ditt sporingsnummer fra vår leverandør.

Har du spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt på: kontakt@ypperly.no

Retur/bytte

Hos Ypperly.no koster det 49,- å sende varer i retur med vår retur-etikett. (gjelder fra 03.08.21). Vi trekker det fra beløpet som refunderes. Ta kontakt på mail til kontakt@ypperly.no for å avtale en retur.


For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake må du ta kontakt med Klarna eller logg inn på www.klarna.no. Her kan du i tillegg få oversikt over dine utestående beløp samt betalingsinformasjon. Kunden er selv ansvarlig for eventuelle purregebyr.

Vi ønsker ikke å oppfordre til å bestille og sende i retur dersom man er usikker på str. eller andre faktorer, dermed finner du ikke en retur-lapp i våre forsendelser.

Om du ønsker å returnere en vare kan du ta kontakt med oss her for videre instruksjoner.

Det er valgfritt hvordan du sender tilbake varene, men det er ditt ansvar som kunde å få returen trygt tilbake til oss. 

Du er kun ansvarlig for den reduserte verdien av varen som grunnet annen håndtering ( slittasje, bruksmerker ) enn det som er normalt for varens art, egenskaper og funksjon.

30 dagers åpent kjøp

Angrefristen løper fra den dagen du mottok varen. Varen skal leveres tilbake i samme tilstand som du mottok den.

Refusjon

Tilbakebetaling skjer innen 2-14 virkedager etter at Ypperly har mottatt og behandlet din retur.

Reklamasjon

Det skjer heldigvis svært sjeldent, men noen ganger er det dessverre feil på produkter. Vi i Ypperly har gode rutiner for å håndtere reklamasjonssaker i samarbeid med våre leverandører. 

Om du har spørsmål rundt garanti og reklamasjon kan du kontakte oss per e-post: kontakt@ypperly.no
Dette gjelder alle type produkter vi selger.

Vi trenger følgende informasjon sendt til kontakt@ypperly.no

- Ordrenummeret ditt

- Reklamasjonsårsak

- Bilde av feilen på produktet vedlagt i mailen

- Saken tas videre til rett leverandør som håndterer reklamasjonen

- Normal behandlingstid for saken er 2-5 virkedager

Betaling

Hos oss kan du betale med: Visa, MasterCard, PayPal, Vipps og Klarna. 

Du belastes samme døgn som din ordre blir behandlet av oss.

Personvern

Når du kontakter Ypperly.no via e-post, lagres din e-post henvendelse og kontaktinformasjon hos oss. 

Dette er nødvendig for å kunne gjennomføre din henvendelse og for å kunne kontakte deg hvis det skulle være behov for oppfølging. 

For mer informasjon, se vår personvernerklæring.

Klageportal (ODR)

Dersom du ønsker å klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi klage til forbrukerrådet eller via EUs nettplattform for tvisteløsning (ODR-portalen).

Forbrukerrådet er et statlig forvaltningsorgan som veileder forbrukere og megler i tvist mellom forbruker og næringsdrivende.

Forbrukerrådet

Fred Olsens gate 1

0152 Oslo

http://www.forbrukerraadet.no

ODR-portalen er en nettbasert klageportal levert av EU-kommisjonen og gir tilgang til tvisteløsningsverktøy. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.

Du kan eventuelt sende din klage via EUs nettplattform for tvisteløsning.