Øvelser For Rettere Rygg

1. Dørkarm Strekk

 

Still deg i dørkarmen og løft skuldre og albuer 90º ut og opp langs dørkarmen. Tøy og strekk deg selv framover inn gjennom døren slik at du tøyer skuldrene opp og bakover. Denne øvelsen vil rette opp rygg og skuldre og sørge for en rettere rygg og god holdning.

2. Rygghev

Ligg på magen og løft ben og overkropp opp fra bakken samtidig. Denne øvelsen vil styrke din kjernemusklatur og sørge for at ryggen din ikke synker sammen. Du vil kunne holde ryggen rettere over lengere tidsperioder gjør man denne øvelsen regelmessig.

3. Rull Skuldrene Bakover (med eller uten vekt)

Start med armene hengende ned lang kroppen som normalt. Deretter løft skuldrene så høyt du klarer og rull de bakover og ned i en sirkel. Om man vil kan man gjøre dette med vekter i hendene for ekstra belastning. Denne øvelsen er super for deg som ønsker rettere rygg og en strekere nakke.
 

Holdningsstøtte 

Ønsker du å få rettere rygg rask kan vi anbefale å investere i en holdningsstøtte for å gjøre prosessen enklere og raskere. Denne vil hjelpe deg med å beholde en god holdning over tid, slik at du raskere vil kunne beholde denne posisjonen naturlig av deg selv. Klikk her⤵ for kjøpe din idag.
Casper S. 
Ypperly.no

 

 

 

 

 


Skriv en kommentar